پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118860
۱۰ نشانه سرطان که بايد جدي گرفت
تاریخ انتشار : 1393/06/23 08:07:08
نمایش : 1218
يک جراح سرطان گفت: براي انواع سرطان به طور کلي ۱۰ نشانه وجود دارد اما سابقه سرطان در خانواده بسيار مهم است و به دردهايي که طولاني‌مدت ادامه مي‌يابد و دليل و منشأ مشخصي ندارند نيز بايد توجه کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي رحماني در مورد علائم سرطان‌ها، گفت: کاهش وزن سريع بدون ‌دليل بدون داشتن رژيم غذايي و ورزش از نشانه سرطان است البته گاهي به دليل پرکاري تيروئيد هم ايجاد مي شود که در هر دو صورت بايد سريع به پزشک مراجعه کرد.

وي ادامه داد: احساس درد در برخي نواحي بدن مانند شکم يا لگن که از علائم سرطان تخمدان در زنان است، سيري زودرس يا نفخ کردن نيز حتي وقتي غذايي خورده نمي‌شود مي‌تواند از علائم سرطان معده باشد.

اين جراح سرطان گفت: در برخي از سرطان‌ها نيز نشانه‌هاي ظاهري بروز داده مي‌شود مثلا تغييرات رنگ پوست به همراه خونريزي يا ورقه ورقه شدن پوست که از علائم سرطان پوست است.

رحماني ادامه داد: وجود خون در مدفوع از نشانه‌هاي ابتلا به سرطان روده بزرگ است که نبايد با بيماري بواسير اشتباه گرفته شود. سرطان مثانه و کليه نيز با مشاهده خون در ادرار، احساس درد و سوزش و افزايش ادرار تشخيص داده مي‌شود.

وي افزود: سرفه‌هاي مکرر، بروز خلط خوني، سنگين شدن و احساس شديد درد در سينه از علائم سرطان ريه است و هر نوع زخم در دهان، گلو زبان که درمان نشود نيز از علائم سرطان دهان و گلو است.

اين جراح سرطان گفت: تغييرات سينه در زنان و مردان از نشانه‌هاي سرطان سينه است قرمزي و ضخيم شدن پوست سينه، وجود جوش يا دانه‌اي روي پوست سينه که بيشتر از يک هفته باقي ماند تغييرات در نوک سينه، بروز ترشحات غيرعادي از علائم سرطان سينه است که بايد جدي گرفته شود.

وي با اشاره به اينکه مشکل بلع غذا از علائم سرطان مري است، گفت: به طور کلي مشکلات مربوط به بلع و هضم غذا به صورت طولاني مدت از علائم سرطان‌هاي دستگاه گوارش است.

رحماني اظهار کرد: با وجود تمام اين علائم مردم بايد بدانند که سابقه سرطان در خانواده در بروز سرطان بسيار موثر است و به دردهايي که طولاني مدت ادامه مي‌يابد و دليل و منشأ مشخصي ندارند نيز بايد توجه کرد و به پزشک مراجعه کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html